Monday, March 28, 2022

Min första dag på college uppsats

Min första dag på college uppsats



Meddela mig om uppföljande kommentarer via e-post, min första dag på college uppsats. Å andra sidan, eftersom jag inte är bekant med kollegiets faciliteter, turnerar jag själv och bekantar mig med dessa faciliteter. Säg något eller ställ någon fråga om detta ämne! på dem. Det kanske låter som att jag bara var för okunnig i min nya värld, men det verkade verkligen nytt för mig; platsen, omgivningen såväl som människorna omkring mig. På detta sätt talas alla professorer om vikten av utbildning och disciplin. Jag fick tillträde till Government College, Våra klasser var min första dag på college uppsats börjar den 5 september.





Citera denna uppsats



Sevärdheter, klasser, exponering för en ny värld, växande medvetenhet och ansvar, slutsats]. My First Day At College-uppsats — Den första av allt imponerar mest på oss. Det är därför vi nästan aldrig glömmer vår första kärlek, min första dag på college uppsats, vår första framgång, vår första vän. På samma sätt kan vi inte glömma vår första dag på college, dagen som symboliserar övergångsperioden från ett liv, så att säga, till ett annat. Jag kan inte, av relevanta skäl, glömma dagen. Det kommer till mig om och om igen med de främmande men livliga känslorna, dessa intryck och syn och ljud. Så fort jag klev in på universitetsområdet elektrifierade en konstig känsla mig så att säga. Det här var första gången som jag tog in en hel andetag av frihet.


Men församlingen av många okända ansikten förbryllade mig något. Men strax efteråt fick tanken att jag skulle bli en av dem mig glad. De var många. Sedan rusade jag av oförklarlig entusiasm in på lekplatsen. Kryddade träd stod högt och gav lugnande skugga över par elever som skvallrade: några satt, några stod. Jag tittade på den stora trevåningsbyggnaden. Matsal, allrum, diskussionsrum - alla dessa underbara saker! Jag kände mig fri som en lärka; så mycket frihet hade jag aldrig haft förut. Just då råkade jag, nästan spontant, visualisera skollivets smala gränser och okränkbara restriktioner som höll mig hårt inom vissa gränser. Men nu kände jag så att säga mitt verkliga väsen. Vissa speciella egenskaper hos högskolan, dock, min första dag på college uppsats, lockade mig mest.


Jag upptäckte att vi inte skulle behöva sitta orörliga i ett klassrum under hela perioderna. Varje dag var det två pauser, min första dag på college uppsats, en på en halvtimme och en annan på femton minuter. Dessutom skulle alla klasser inte bara hållas i ett klassrum. Vi skulle min första dag på college uppsats att byta våra klassrum två eller tre gånger om dagen, min första dag på college uppsats. Denna rörlighet, utan tvekan, ingav oss studenter nya förfriskningar och uppmuntran. En annan attraktion var allrummet. På vår högskola upprätthölls för övrigt separata gemensamma lokaler för pojkar och flickor. Det fanns arrangemang för olika inomhusspel i vart och ett av de gemensamma rummen. Diskussionsrummet, för att nämna ett annat exempel, var en mycket speciell attraktion.


Det var meningen att vi skulle sitta i vart och ett av dessa rum i små grupper för att diskutera de svåra ämnena. På så sätt gjorde vi våra läxor också. Under denna diskussion njöt vi av en informell miljö. Den allra första dagen på college blev jag oförklarligt charmad av möjligheten att bygga mellanmänskliga relationer genom sådana informella diskussioner. Förutom dessa, andra attraktioner var lekplatsen och matsalen. När det gäller min första dag på college uppsats, Jag blev mycket förtjust i dem. De verkade vara innovativa för mig. För i alla klasser uppmuntrades elevernas deltagande starkt.


Första dagen på college var jag min första dag på college uppsats till en ny värld - en värld av frihet, av ansvar, av medvetenhet. Även om mycket inte kunde ha känts och förståtts på en enda dag, lärdes och kändes en hel del. Detta var första gången som jag starkt kände bandet av gruppsammanhållning. Jag befann mig mitt bland en mängd olika frisinnade pojkar och tjejer. Det verkade för mig att jag för första gången klev in i en ny värld där kunskap, medvetenhet och självförtroende smälter samman. En annan sak kan inte lämnas onämnd.


Det medvetande som jag kände den allra första dagen av mitt liv på college gav upphov till en känsla av ansvar-ansvar, särskilt för mig själv. Jag kunde förstå att det är dags för mig att bygga upp mig själv. För det ändamålet måste jag skydda mig från allt ont och utveckla mig själv tillräckligt bra för att nå mitt livs mål. Känslan och upplevelsen som jag hade första dagen på college är väl aktiv i mig än idag. Det sägs att det första intrycket av något varar längst. Jag är inget undantag från detta faktum. Många njutbara och obehagliga saker har hänt sedan dess, men minnet av den dagen lever fortfarande i mig. Inledning: Alla, under solen, har många första dagar i livet.


Effekterna av alla de första dagarna varar inte länge. Några av dem finns alltid i färskt minne. Jag hade en länge omhuldad önskan om att studera på en högskola. Chansen lycklig kom över mig efter att jag hade klarat SSC Examinationen. När jag för första gången gick på college och fick mig själv antagen till min första dag på college uppsats, sedan började första dagen min första dag på college uppsats liv. Faktum är att min första dag på college började innehålla ett nytt kapitel i mitt studentliv. Hur jag mår: När jag gick på klassen först kände jag mig lite nervös. Klassen var ny och jag hade en ny upplevelse, min första dag på college uppsats.


Jag var inte begränsad till samma rum, jag brukade vara i skolan. En högskolestudent är ständigt på väg som föreläsningssal till allrummet. allrum till biblioteket, bibliotek till gymnastiksalen, bibliotek till seminarium mm. Jag var tvungen att röra mig i en cyklisk ordning inom universitetsområdet under collegetiden. Det var ett sensationellt nytt liv, en känsla av ungdomlig vitalitet. Bland oss ​​var det några elever som tittade allvarligt och filosofiskt och gick från klass till klass. Inte mindre spännande för mig var klasserna.


Uppropet, föreläsningen som hölls om olika ämnen, det enas egenheter, utbildningen av en annan, strikt disciplinerad påtvingad av den tredje – allt detta gav mig oändliga skvaller och diskussioner. Skillnad mellan skol- och högskoleliv: I skollivet brukade jag ta alla böcker. Men i collegelivet skulle det inte föras alla böcker under de fyra eller fem timmarna av min vistelse på college. Jag hade mina lediga perioder dagligen som jag tillbringade med att koppla av, läsa tidningar i kollegiets allrum eller bläddra igenom sidorna i tidskrifter. Jag blev charmad vid åsynen av allrummet som var ännu bättre inrett med hjälpmedel för hälsosamma rekreationer inomhus - carambole, bordtennisset etc. Det spännande: Den första dagen var i allmänhet en dag av utforskning som Hillary och Tenzing.


Elever i lediga perioder flyttar hit och dit och lärarna förbisåg dem. Platserna i klassrummet är snyggt ordnade och lärarna höll föreläsningar om sina respektive ämnen stående på perrongen. Det förblev en tystnad i hela klassrummet. Varje rum tycktes mig vara en ny upplevelse. Jag gick in på College Unions kontor. Den representerar som en symbol för vår akademiska frihet och en demokratisk institution. Jag skulle snart dela med mig av dessa bekvämligheter i collegelivet. Samtidigt skulle jag behöva ta ett större ansvar med större frihet.


När jag observerade allt insåg jag att jag skulle vara mästaren och skaparen av mitt eget liv och mitt eget öde. Jag var fri att släppa en klass och att slösa bort en period i allrummet utan att ta ansvar. Det skulle inte finnas någon som frågade mig varför jag inte förberedde mina lektioner; få att ta mig uppgift om mitt sinne hedrade någon annanstans, medan arbetet pågick i min första dag på college uppsats. Jag kunde göra allt på min egen bekostnad. De högskolestudenter: I skolan ges inte en sådan facilitet och frihet för studenter eftersom de är stobarn. En högskolestudent är mer vuxen än en skolelev. Han vet hur han kan bestämma sitt liv och karriär också. han min första dag på college uppsats ansvarig. Han har ett stort ansvar för att vara man i framtiden.


En högskolestudent sätts inte in inom de fyra väggarna under hård press från lärare och vägledning. Människan kan uppleva sig själv från olika platser och situationer. Därför kan ingen kunskap erhållas utan college. Slutsats: Den första dagen på min högskola var den första dagen i mitt nya liv. Det lärde mig många saker. Jag fick en chans att träffa eller bli introducerad för många nya och okända ansikten. Den erfarenhet jag samlade på den första dagen skulle aldrig försvinna från mitt minne. Det här är min personliga blogg. Jag älskar att leka med webben. Blogga, min första dag på college uppsats, Webbdesign, lära sig, resa och hjälpa andra är min passion.


Den här bloggen är platsen där jag skriver vad jag än tänker på.





framtida måluppsats



Men senare gick det tillbaka till det normala som om jag gick tillbaka till mitt gamla liv. Mina nya klasskamrater blev mina nya vänner; pratade, skrattade och umgicks precis som förr med mina gamla kompisar. Jag var så glad vid den tiden för att ha dem som mina nya vänner som kommer att vara mina kamrater och fortsätta mitt liv som student. Dessutom såg jag ny miljö och det fick mig att känna mig mer bekväm. Vid min första glimt av mitt nya campus luktade luften nytt, ansiktena såg nya ut och miljön verkade så annorlunda att det tog min oro. När vi strövade runt med mina nya vänner i alla högskolebyggnader såg vi fantastiska faciliteter som stöddes av högteknologi. Det var första gången jag såg dem och jag blev så förvånad. Det kanske låter som att jag bara var för okunnig i min nya värld, men det verkade verkligen nytt för mig; platsen, omgivningen såväl som människorna omkring mig.


Den fantastiska erfarenheten av den nya miljön jag nu har hjälpt mig att anpassa mig till mitt universitetsliv på ett bekvämt sätt. Mest av allt träffade jag nya lärare och jag tycker att de är bedårande. Till en början verkade det som om de flesta av dem såg så seriösa ut, så strikta och så elaka i hanteringsklasser. Som vad mina gamla vänner sa till mig om dem att oavsett hur du strävar efter att bli en enastående student, kommer de alltid att försöka svika dig. Men i det ögonblicket insåg jag att jag hade fel. När jag tittade på dem bar några sina vackra ansikten. Men ett ganska stort antal personer ansluter sig till högskolor. Det är verkligen ett stort problem att få antagning till högskolor. De som klarar bra betyg får lätt antagning till bra statliga högskolor.


Barn till rika föräldrar får i allmänhet intagning på bra institutioner. De har bättre möjligheter i livet. Lyckligtvis ingot antagning i Saint Joseph College för kvinnor. Det är en av de bästa institutionerna i Karachi. Det var en stor bråttom för antagning. Högskolorna öppnade igen den första augusti efter sommarlovet. Egentligen började klasserna från den 15 september. Eftersom det var den första dagen var de flesta flickorna i mufti som bar färgglada och snygga kläder. Korridorerna var alla fulla av studenter. De pratade, skämtade och skrattade. Stämningen var bullrig. Jag kände mig ganska blyg i den nya miljön. Ą bekant ansikte ropade, Hej! Första års dåre.


Hon guidade mig också till mitt klassrum 1:a årskurs avsnitt B. Efter två veckor var vi alla tvungna att ta på oss en collegeuniform. Dagen är sept. började med bön — recitationen av den heliga Koranen. De kristna eleverna bad sin bön separat. Sedan samlades alla förstaårselever i en stor sal. Separata platser anordnades i fronten för personalen. En senior student poserade som föreläsare och satte sig framför mig. En tjock tjej kom och drog i håret. Då insåg bara jag att hon utgav sig för att vara föreläsare. När rektorn kom in i hallen stod vi alla upp.


Hon välkomnade oss och gratulerade oss för att vi öppnade ett nytt kapitel i livet. Sedan berättade hon om högskolan och dess traditioner. Nykomlingarna uppmanades att iaktta collegedisciplin och följa traditionerna. När föreläsningen var över blev vi ombedda att gå till våra respektive klassrum. När jag kom ut ur hallen kände jag mig mycket upprymd över att bli student. Vi som förstaårsdårar kände oss blyga och främlingar. Den första var urduperioden. En ung, stilig föreläsare i grön klänning kom in i klassen och vi ställde oss alla upp. Hon bad oss ​​sätta oss ner. Hon började föreläsa om Ghalib. Efter fem minuter sågs en äldre dam i klänning komma mot vårt klassrum. När den unga flickan såg damen gled hon ut från den andra dörren. Efteråt insåg vi att hon lurade oss.


Hon var fjärdeårsstudent och studentledare. Efter tredje perioden blev det uppehåll i en halvtimme. Nu öppnade vi bevingade, blandade ihop och fick nya vänner. Jag hade en tiorupssedel i fickan. Jag gick till matsalen med mina nya vänner, Hira och Zeba och delade mellanmål. Jag blev mycket imponerad av högskoledisciplinen och våra nya lärare. Som vanligt när katten är ute är råttorna fria; vi pratade och skämtade efter att föreläsarna hade lämnat lokalen. Jag kommer alltid att minnas dagen. Det är en vacker period och bild av lärande, njutning, frihet och vänskap.


Söta minnen från universitetslivet är helt enkelt fantastiska. De har en evig inverkan på mänskligt minne. Varje ögonblick som spenderas på en högskola är värd att leva, värd att njuta av och värd att komma ihåg. Den första dagen på college är verkligen väldigt speciell och minnesvärd för varje student. Min första dag på college var väldigt unik. Faktum är att glädjen och friheten som var en dröm i skolan blev verklighet på college. Denna trevliga chans hade en trevlig effekt på mig. har aldrig kunnat glömma min första dag på college. Mina känslor var som:. Jag minns fortfarande dagen då jag efter tillkännagivandet av vårt studentresultat planerade att bli antagen till en högskola. Många spännande och heta diskussioner fördes om val av ämnen och högskola.


Mitt första val var Govt. Det var den bästa högskolan i inte bara vår stad utan också provinsen och landet. Det var den mest historiska högskolan. Så, min familj bestämde sig för det. ansökte om antagning till Govt. Efter några dagar lades listan över framgångsrika kandidater upp på anslagstavlan på College och jag var en av de kandidater som beviljades antagning. Jag tilldelades rullnummer och jag var stolt över att vara student av Govt. Min första dag på college var en blandning av glädje, spänning, rädsla och överraskning. gick upp tidigt på morgonen. bad min Fajr-bön och reciterade verserna i den heliga Koranen.


Jag åt frukost, bar collegeuniformen och gjorde mig redo att gå till college, min far släppte mig vid collegeporten. När jag gick in genom collegeporten på min första dag på college. Jag hade blandade känslor av rädsla och glädje. Jag kunde inte tro att det var min första dag på college. Jag kunde inte tro att det hårda skollivet var över. Det var som en dröm. Jag kommer alltid att vara tacksam mot Allah den Allsmäktige att jag fick antagning till en storskola som Govt. Det var verkligen en helt ny värld för mig. Högskolan hade en underbar byggnad, härliga lekplatser och hängivna professorer. Det är faktiskt en dröm att gå på college. Jag har många förväntningar och antaganden om collegelivet. Hur som helst, min första dag på college är väldigt minnesvärd.


Jag vaknar väldigt tidigt och förbereder mig för en väldigt stor dag som jag kommer att möta. Jag kollar gärna upp de saker jag behöver ta med till min klass. När jag kliver in i skolan där jag skriver in mig märker jag plötsligt att mitt hjärta biter snabbt. Det är en blandning av känslor av spänning och oro. Många tankar har runnit in i mitt huvud och frågar mig själv vad händer om jag inte klarar det eller vad. Men sedan sa jag bara till mig själv att jag alltid skulle vara positiv och bara göra min del som student. Å andra sidan, eftersom jag inte är bekant med kollegiets faciliteter, turnerar jag själv och bekantar mig med dessa faciliteter.


Jag kollar också rummen där jag ska ha mina lektioner. Dessutom, trots att jag är blyg, kan jag träffa nya vänner och de hjälper mig att gå runt på campus. Jag får reda på att min nya uppsättning vänner också är mina klasskamrater och det gör mig fridfull och glad eftersom jag åtminstone har träffat någon som jag kan följa med under min andra skoldag och resten av mitt universitetsliv. Dessutom träffar jag också några av mina professorer och de är faktiskt väldigt trevliga och det avlastar mig mycket. Efter min första dags upplevelse har jag insett att universitetslivet är spännande och det finns många bra saker att förvänta sig.

No comments:

Post a Comment