Monday, February 28, 2022

Uppsats om en lärare

Uppsats om en lärare



En bra lärare ska vara en bra mentor, en filosof, en guide, en vän och framför allt en surrogatförälder till barnen. En lärare är som en Gud eftersom Gud är byggaren av hela universum, men en lärare anses vara byggaren av en god uppsats om en lärare. Om oss Hem Om Projekt Rekommendationer Kontakta oss, uppsats om en lärare. Min lärare: Under hela våra liv kommer vi att ha många släktingar som kommer att ha en speciell plats i våra hjärtan. Jag tycker om att vara upptagen hela tiden och respekterar en person som är disciplinerad och har respekt för andra. Av en slump tränar han även mitt tennislag och vi möts ute på planen. Vissa läror från din lärare finns kvar i dina minnen även när du växer upp och går vidare till olika yrken.





Lång och kort uppsats om lärare på engelska



En lärare spelar en viktig roll i att forma en elevs liv. Vissa läror från din lärare finns kvar i dina minnen även när du växer upp och går vidare till olika yrken. Här har vi sammanställt korta uppsatser och långa uppsatser för studenter som kan användas enligt kraven. Uppsatserna har skrivits på ett enkelt språk och är lätta att förstå och relatera till dina personliga erfarenheter av en lärare. Styckena är enkla och har skrivits med enkla ordförråd som du kommer att älska att läsa och använda för olika tävlingar eller tentor. Baserat på dina krav, uppsats om en lärare kan välja en uppsats, skriven både i lång och kort form.


Innehåll Lista över uppsatser om min lärare på engelska Uppsats om min lärare — Uppsats 1 ord Uppsats om min lärare — Uppsats 2 ord Uppsats om min lärare — Uppsats 3 ord Uppsats om min lärare — Uppsats 4 ord Uppsats om min lärare — Uppsats 5 ord. Lärare är de som spelar en mycket viktig roll i att forma vår framtid. Från Pre-Kinder Garden till dina postdoktorala stipendier, de lär ut, förmedlar kunskap, delar etiska värderingar och insuger moral, uppsats om en lärare, därigenom formar vår personlighet som en stark sådan. Under hela våra liv kommer vi att ha många släktingar som kommer att ha en speciell plats i våra hjärtan. För mig är en sådan person min lärare. Alla av oss kommer definitivt att hålla med om att släktskapet mellan oss och våra snällare trädgårdslärare inte kunde definieras väl.


Jag tycker så mycket om min dagislärare, uppsats om en lärare. Det är något väldigt magiskt med henne. Kanske, hon var den första läraren i mitt liv eller kanske, hon var väldigt söt i att prata med oss ​​alla, jag kan inte skildra varför hon alltid är min favorit. Jag litade blint på henne. Jag har några omhuldade minnen med min lärare. När jag tänker på dessa minnen, uppsats om en lärare, det gör mig lycklig. Sista dagen på min förskola började jag gråta vid själva tanken på att lämna henne och få en ny lärare. Jag hade blivit sjuk på grund av att jag gråtit i timmar tillsammans. Jag hoppade över min mat. Mina föräldrar kunde inte göra någonting.


De kallade på henne för att få mig att må bättre. Min lärare reste några mil genom staden och nådde sjukhuset. Hon sa då att hon aldrig skulle glömma någon av sina elever och bad mig skriva till henne. Jag började skriva till henne varje vecka från och med då och hon svarade på alla mina brev. Hittills ser jag på min lärare som min andra mamma och hon vägleder mig i alla mina svåra situationer. Att ha en bra lärare som kan dela en sammansmält relation med eleverna är en välsignelse. En bra lärare ska vara en bra mentor, en filosof, en guide, en vän och framför allt en surrogatförälder till barnen, uppsats om en lärare.


Jag har turen att jag hade fått en i mitt liv. Hon lär oss engelska. Hon tycker mycket om mig och uppskattar mitt hårda arbete. Hon gick i vår skola för ett år sedan. Innan dess var jag inte så bra på engelska. Men efter att ha deltagit i hennes klasser har vi alla blivit mycket bättre på detta ämne. Jag gillar henne av många anledningar. Först och främst undervisar hon lektionerna på ett mycket intressant sätt. Även när vi har tvivel eller frågor blir hon aldrig upprörd på oss. Hennes bästa egenskap är hennes kärleksfulla natur, uppsats om en lärare. Hon kom till skolan dagligen utan att missa en dag. Hennes klädsinne är trevlig. Hon bär enkla salwardräkter. Hon talar alltid mjukt och respektfullt till sina elever. Jag väntar ivrigt på hennes lektion och gör mina engelska läxor i tid.


Det finns många aktiviteter som ges i slutet av varje lektion och hon får oss att delta i dem alla. Inte nog med det, hon uppmuntrar oss också att delta i drama- och dikttävlingar. Sedan hennes första dag har hon gjort en regel för oss. Vi måste alla prata engelska under den engelska perioden. Varje elev försöker prata engelska även om meningen låter felaktig. Detta uppsats om en lärare förbättrats uppsats om en lärare talade engelska på ett bra sätt. Nu kan vi prata engelska med uppsats om en lärare förtroende. En annan stor egenskap hos henne är att hon behandlar alla barn lika. Efter att ha förklarat lektionen för oss ställer hon var och en av oss olika frågor om kapitlet.


Ibland älskar vi också att prata om våra personliga liv, som vad vi tycker om med våra liv, hur våra föräldrar jobbar hårt för oss och sådana saker. När vi blir förvirrade eller behöver ett känslomässigt stöd är hon den bästa personen att prata med. Hennes råd och förslag är alltid positiva. Uppsats om en lärare sjöng också en sång för henne. Jag gjorde ett vackert gratulationskort till henne och en röd ros till det. Hon tog emot det med ett leende och tackade oss för allt, uppsats om en lärare. Jag känner mig tacksam över att ha en så mild och bra lärare i mitt liv som stöttar mig på alla sätt. I skolan tenderar du att interagera med många människor som antingen kan påverka ditt liv positivt eller negativt. En lärare är en neutral person som kommer att lyckas hitta en balans mellan det positiva och det negativa.


Lärare har ett enormt ansvar som vi elever kanske inte förstår. Allt som allt gör våra lärare sitt bästa för att ge utbildning, vägledning och disciplin trots de utmaningar vi kan ställa dem på. Livet för en uppsats om en lärare är helt beroende av en lärare eftersom det mesta av deras tid spenderas i skolan snarare än med föräldrar, det är därför lärare spelar en stor roll i att forma små barns liv genom skolan. Läraren är man, av indiskt ursprung och har en rolig accent när han pratar. Han är gift och har tre barn. Faktiskt, uppsats om en lärare av hans barn är i min ålder och jag känner honom genom tennisträning eftersom han kommer för att träna med oss ​​ibland.


Jag gillar honom eftersom hans sinne för humor ger en bra inlärningsupplevelse för eleverna. Han är en mattelärare och han är väldigt bra på det han gör. Uppsats om en lärare tenderar att göra roligt uppsats om en lärare honom på grund av hans accent men han gör sig narr av det själv, vilket blir ännu roligare. Den här läraren har varit en fantastisk mentor för mig och andra elever ända sedan vi gick gymnasiet. Jag träffade honom på ett personligt plan en dag efter lektionen när jag behövde klargöra ett ämne jag inte riktigt hade förstått. Läraren var snäll mot mig och guidade mig igenom det. Sedan dess tog han eget initiativ att göra uppföljningar på mig och jag blev riktigt bra i matte tack vare hans insatser.


Av en slump tränar han även mitt tennislag och vi möts ute på planen. Vi har vunnit flera priser som tennislag under honom. Jag känner mig ansluten till läraren genom hans mentorskap och han har blivit som en skolförälder för mig, för när jag har ett problem är han fri att hjälpa mig. Mentorskap går längs vägen beroende på vilken metod som används. När jag började gymnasiet hade jag inte så mycket förtroende för mig själv. Den här läraren vägledde mig och fick mig att tro på mig själv. Det som är bra är uppmärksamheten han ger eleverna eftersom han oftast följer upp föreställningarna och ser till att han gör allt han kan för att hjälpa eleverna att förbättra sig akademiskt. Han har också varit en förebild för mig genom sitt sätt att göra saker. Han är dedikerad till sitt arbete och han är en presterande, uppsats om en lärare.


Genom att följa hans fotspår har jag kunnat ägna mig åt studier och idrott, vilket har hjälpt mig att nå mina mål. Gamla metodlärare: lärarna som hittas under denna metod antar det stela sättet att förmedla kunskap. De kontrollerar klassen på det sätt som en kung skulle härska över sina undersåtar. Lärare i gamla metoder bryr sig mindre om sina elevers välfärd, de är kursplansorienterade. Lärare i nya metoder: lärarna under denna modell är elevorienterade, uppsats om en lärare.


De är mer bekymrade över sina elever och deras olika nivåer av förståelse. De accepterar och främjar bidrag i klassen till skillnad från de gamla metodlärarna. Lärare i nya metoder uppmuntrar sina elevers nyfikenhet. Själv ser jag min lärare som en minigud eftersom han sätter sin prägel på mig. Han påverkar mitt liv på ett sätt som gör att jag kan påverka förändringar var jag än befinner mig. Han är ett perfekt exempel på de nya modelllärarna. I grunden är han studentorienterad. Han kommer in i klassrummet; börjar föreläsningen med en sammanfattning av vad som diskuterades i förra klassen, ger utrymme för eleverna att ställa frågor som uppstod från förra klassen, besvarar dem och startar sedan ett nytt ämne.


För att starta ett nytt ämne börjar han med en tankefångande introduktion som lockar alla elevers uppmärksamhet. När han är klar med att introducera ämnet mäter han vår reaktion för att han ska veta om hans elever är på samma sida med honom eller lämnade bakom sig.





varför studera utomlands uppsatsexempel



De leder unga från barndomen och får dem att passa mentalt, socialt och intellektuellt. Lärare är som vanliga människor som är mellan oss men de valde att göra ett ovanligt jobb med att undervisa sina elever. Min bästa lärare är min konst- och naturvetenskapslärare som alltid har ett stort leende på läpparna och gör oss glada också. Hon har lagt till massor av kreativitet i sin undervisningsstrategi som vi gillar så mycket. Vi gillar väldigt mycket hennes sätt att undervisa och tar med bra procent i hennes ämnen. Hon lär oss om livets verklighet, sin egen upplevelse av livet och andra sätt att ta sig ur de dåliga situationerna på mycket enkla sätt.


Hon är vår bästa lärare som förstår och reagerar oss alla lika. Hon gör aldrig skillnad på oss och motiverar alla att göra vårt bästa. Vi prisar alltid hennes godhet till våra kära föräldrar hemma. Hon vet att vi bara är intresserade av hennes ämnen så en dag sa hon till oss att vi borde koncentrera oss på varje ämne så att ingen kan besegra oss på något område. En lärare är den dyrbara gåvan från Gud till oss. En lärare är som en Gud eftersom Gud är byggaren av hela universum, men en lärare anses vara byggaren av en god nation. Lärare är mycket prestigefyllda människor i samhället som tar ansvar för att höja sinnesstatus och levnadsstandard för vanliga människor genom sin magiska undervisning.


Föräldrar har många förväntningar från sina barns lärare. Lärarnas roll varierar från klassrum till lekplats och från elev till elev. En lärare är mycket viktig i livet för alla som ska utföra olika uppgifter i vårt liv. Varje lärare har olika egenskaper att lära sina elever. De varierar i sina kunskaper, färdigheter och attityder när det gäller undervisning i specifika ämnen. De gör sitt bästa och gör allt för att hjälpa oss att nå våra mål i livet. Vi sätter alla våra mål i skoltiden som avgör vår nations utveckling. Varje elev får öppet sinne under skoltiden och förbättrar sina färdigheter och kunskaper genom att delta i de gemensamma aktiviteterna som sport, spel, frågesporter, gruppdiskussioner, debatter, uppsatsskrivande, talrecitation, utflykter, turer, fält resor och många fler.


Bra lärare är också sina elevers bästa vänner som hjälper dem att bestämma sig för den sanna vägen i deras liv. Det finns många lärare i vilken skola eller högskola som helst, men bara en av dem blir favorit hos alla elever. Lärare sätter upp våra mål för utbildning genom sina kollektiva roller som unika undervisnings- och inlärningsprocesser. Våra lärare motiverar oss att alltid arbeta i harmoni. Våra lärare förstår problemen med oss ​​och hanterar oss på båda sätt personligen och professionellt. De lär oss att ha en positiv inställning till livet. Korrekt utbildning är det enda sättet att ta bort sociala frågor, korruption, etc från nationen som i slutändan leder till verklig tillväxt och utveckling av en nation.


En lärare är en person som betecknar din närvaro på jorden som en väluppfostrad och utbildad person. En som spelar en tyst roll i din utveckling och gör dig framgångsrik. Så vi ber guru först. En lärare kan vara vem som helst, beroende på omständigheterna. Under skolan introducerar lärare dig för vissa ämnen och de utvecklar dina färdigheter och intresse för ett visst ämne. Det kan vara naturvetenskap, litteratur eller andra ämnen som teckning, musik etc. Det är inte så att alla barn har superförmågor; det är en lärare som pekar ut dina färdigheter och hjälper dig att utveckla dem. En bra lärare kan göra ett tråkigt ämne ganska intressant. En lärare är alltid väldigt viktig för oss eftersom han ger såväl bokaktiga som praktiska kunskaper och ibland är praktisk kunskap väldigt viktig.


Detta visar hur viktigt det är med lärare i vårt liv. Alla som ger dig kunskap och förbättrar din intelligens kan vara din lärare. En myra kan också vara din lärare eftersom den lär oss att arbeta hårt kontinuerligt utan att tappa hoppet. Allt detta drar slutsatsen att en lärare inte har ett speciellt ansikte eller religion, som någonsin i den här världen lär dig någon form av läxa, kan vara din lärare. I allmänhet, medan vi tänker på lärare, föreställer vi oss våra skollärare, och vi har alla vår favorit, som alltid uppmuntrade och hjälpte oss att nå våra mål. Det var min engelska lärare som brukade lära oss på ett så underbart sätt att jag började älska litteratur och bestämde mig för att göra min bärare i denna ström.


Han uppmuntrade alltid mina skrivfärdigheter och hjälpte mig att göra dem perfekta. Idag är jag verkligen tacksam för att han var min lärare. Livet handlar om att lära till sista andetag och den som har kunskap kan vara en bra lärare. Det krävs massor av mod och kunskap för att undervisa och vara i det här yrket. När en lärare går i en klass måste han hantera mer än trettio elever samtidigt och alla från olika bakgrund och intressen. Tänk dig bara när du ensam kunde irritera din mamma så mycket, hur är det då med andra trettio elever som du; vilken nivå av press på en lärare.


Hatten av för alla lärare och elever som valde undervisningen som bärare för att forma de ungas framtid. De har åtminstone valt något vågat och det kommer inte att vara fel att säga att en lärare bygger framtiden för en nation. Tal på firandet av lärarens dag. Uppsats om min favoritlärare. Slagord på Lärarnas dag. En entreprenörsdirektör, White Planet Technologies Pvt. Han måste upprätthålla goda relationer med sina kollegor, elever och deras föräldrar och allmänheten. Han måste blandas med människor. Först då kommer han att kunna utveckla sociala dygder hos eleverna. Läraren ska kunna ge ett effektivt ledarskap till de barn som är omogna och behöver vägledning i frågor om studier, aktiviteter och andra kurser mm.


Att undervisa är ett komplicerat arbete. Det är inte bara förmedling av kunskap till eleven. Inte ens kunskap kan lämnas över till studenter som valuta. Läraren måste ta hänsyn till ett antal faktorer när han arbetar i skolan. Några av hans funktioner kan diskuteras enligt nedan:. Undervisning är lärarens första och främsta plikt. Läraren bör förbereda sina lektioner regelbundet. Han måste motivera eleverna och använda metoder och tekniker för undervisning som lämpar sig för en viss grupp elever. Han måste alltid försöka förbättra sin undervisningsförmåga. Han bör ge regelbundet hemarbete och kontrollera det regelbundet. Aktiviteter från elevernas sida bör stimuleras och styras ordentligt.


För att bli en framgångsrik lärare måste läraren planera sitt arbete väl. I första hand bör han planera sitt undervisningsarbete. Han bör bestämma hur mycket arbete som ska göras under en viss månad och under en viss vecka. Det dagliga undervisningsarbetet ska också planeras. Han bör planera användningen av läromedel i förväg. Elevernas aktiviteter ska också planeras av honom. Läraren måste organisera ett antal aktiviteter i skolan. Han måste organisera skolanläggningen. Han borde se till att klassrummen är välutrustade. Han måste organisera undervisningsarbeten som delar upp kursplanen i enheter, klassificering av elever, konstruktion av schema och samkurser ska också organiseras.


Förutom biblioteksarbete, laborationer, idrott mm. behöver ordentlig organisation. Läraren måste övervaka ett antal uppgifter och aktiviteter. Han är skyldig att övervaka elevernas närvaro, deras dagliga arbete, hemarbete, deras arbetsvanor och beteende. Han måste upprätthålla ordning och disciplin i skolan. Han kan behöva övervaka eleverna på vandrarhemmet. Läraren handleder inte bara eleverna och deras arbete utan ger dem även uppgifter som rör val av kurser, hemarbete och annan studieverksamhet. Elevernas studievanor och arbetsvanor måste vägledas ordentligt. Han måste vara uppmärksam på alla barn, särskilt de brottsliga, onormala och missanpassade barnen. Vägledning i hälsofrågor ska också ges. Elevernas arbete och deras deltagande bör då och då utvärderas av läraren.


Utvärderingen kommer att peka på svagheter i undervisnings- och lärandeprocessen och läraren kan vidta lämpliga åtgärder. Läraren ska genomföra husprov och rapportera elevernas framsteg till föräldrar och rektor. Policyer för marknadsföring måste kritas ut i ljuset av utvärderingen. Han måste registrera deras antagning, närvaro, deras poäng, i olika tester. Läraren kan också åläggas att föra skolregister såsom fastighetsregister, leverans av utrustning, utfärdande av bok etc. Han ska också skriva årliga rapporter om olika aktiviteter och funktioner som utförts under året. Det är lärarens plikt att upprätthålla goda relationer med eleverna, deras föräldrar och allmänheten.


För detta ändamål kan föräldralärarföreningen organiseras av läraren. Relationen med föräldrar kommer att lösa många problem. Läraren ska ha sunda och hjärtliga relationer med rektor och hans kollegor. För allt detta bör läraren ha en sällskaplig natur. Undervisning är en tripolär process som har tre oumbärliga element eller beståndsdelar - läraren eller utbildaren, den undervisade eller utbildade och läroplanen. Av dessa tre spelar läraren den viktigaste rollen för att göra undervisningsprocessen till en stor framgång. Eftersom läraren är den verkliga utövaren av undervisningens lärandeprocess. Han är pivoten i alla utbildningssystem som hela utbildningssystemet kretsar kring.


Det är helt säkert att vikten av skolbyggnad, skolmöbler och utrustning, läroplan, läroböcker inte kan ignoreras. Men utan läraren är de alla meningslösa. Men det är inte bara läraren, utan bra lärare som krävs i detta sammanhang. Dr, E. Vikten av bra lärare understryks av professor, Humayun Kabir genom att säga att utan bra lärare kommer även de bästa i systemet att misslyckas. Med bra lärare kan även systemets brister till stor del övervinnas. Efter en sådan diskussion är det bättre om vi ger en inblick i rollen eller skyldigheterna och ansvaret efter att ha diskuterat en bra lärares kvalifikationer eller egenskaper. Ditt artikelbibliotek Hem Statisk Huvudmeny Hem Dela dina filer Friskrivningsklausul Cookiepolicy Sekretesspolicy Kontakta oss Förbjudet innehåll Förbjudet innehåll Bildriktlinjer Plagiatförebyggande Innehållsfiltrering Användarvillkor Konto inaktiverat.


Relaterade artiklar: Lärarutbildning och professionella värderingar Topp 7 huvudroller för en rektor. Topp 8 funktioner för utbildningsadministration. Topp 5 typer av handledning tillgängliga inom utbildning. Vi använder cookies Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser, för att tillhandahålla funktioner för sociala medier och för att analysera vår trafik. Du samtycker till våra cookies om du fortsätter att använda vår webbplats. Cookie-inställningar Acceptera. Hantera samtycke. Stäng Sekretessöversikt Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse när du navigerar genom webbplatsen.

No comments:

Post a Comment