Wednesday, February 2, 2022

Att övervinna ett hinderuppsats

Att övervinna ett hinderuppsats



Upplevelser som övervinna ett hinderuppsats att klara en klass eller vinna en tuff fotbollsmatch är typiskt nog att antagningstjänstemän förmodligen har läst många uppsatser i ämnet, övervinna ett hinderuppsats. Öppna dokument. Vad gör de med dina lagkamrater? När jag kom dit kom hans storebror, Tom, till dörren och informerade mig om att ingen annan var hemma. BESTÄLL PAPPER SÅ HÄR. Jag nybörjare på ett Varsity Competitive cheer team. Jag försökte så hårt men kunde inte för jag kan bara inte sluta tänka på att vinna det här spelet och turneringen.





Citera denna sida



Runt den här tiden fortsatte han att träna hårdare och hårdare på benstyrkan för att få mer höjd i sina hopp. Denna intensiva träning ledde dock till en stressfraktur i hans högra fibula. Denna skada tvingade honom att ta en månad ledigt från sin avancerade träning och förde honom tillbaka till där han började tidigare under säsongen. Träning är inte det enda sättet att få en skada i konståkning. Nancy Kerrigan kan backa upp det uttalandet. Jag har varit engagerad i min akademiska utbildning sedan jag var väldigt ung. Jag har gjort mitt bästa även sedan grundskolan, vilket övervinna ett hinderuppsats upp vilket resulterade i att rektorn fick upp ett betyg, vilket nu gör mig till en av de yngsta eleverna i mina klasser. Jag har jobbat hårt för min nuvarande 4.


Som sagt, jag har också ett intresse för konst, övervinna ett hinderuppsats. Jag har skådespelat sedan jag var åtta år gammal, och den första teateruppsättningen jag var med i var övervinna ett hinderuppsats Christmas Carol" på Guthrie Theatre. Innan jag hejade på mitt gymnasielag hejade jag tävlingsmässigt. Det var här jag lärde mig hur hårt arbete och beslutsamhet verkligen är nyckeln till framgång, övervinna ett hinderuppsats. Jag skulle ha fyra, tre timmars träning i veckan utöver mitt skolarbete. Om jag inte var i skolan var jag på gymmet, antingen på en träning eller så var jag bara där för att jobba på en ny färdighet själv, övervinna ett hinderuppsats.


Att vakna på tävlingsdagar liknade inget annat eftersom jag visste att jag under två minuter och trettio sekunder kunde sätta upp en show och underhålla mitt i papper Knäoperation var något jag aldrig hade föreställt mig att gå igenom, mitt andra år på gymnasiet. Jag var en riktig atlet och redo att bevisa min förmåga i gymnasiet i hopp om att få ett idrottsstipendium till ett prestigehögskola. När mitt knä hoppade ur sin plats när jag spelade basket kände jag att mina förhoppningar är att drömmar nu bara var en historia som skulle kunna berättas. Mitt knä var i fruktansvärt skick med tre meniskrevor och till råga på allt var min främre korsband helt i sönder.


Jag var tvungen att acceptera det faktum att det hände och nu se till att jag följde de rätta stegen för att se till att jag kunde idrotta igen och på något sätt fortfarande kunna spela medan jag gick i gymnasiet. När jag testade på höstens tävling på Chancellor High school, som ett resultat gjorde jag Varsity. Jag nybörjare på ett Varsity Competitive cheer team. Jag var väldigt speciell, men jag visste inte vad jag gav mig in på. När jag först blev lagkamrat på universitetets cheer-lag bestämde min tränare att jag skulle vara en suppleant. Trots att jag njöt av min resa som en alternativ, tog det inte lång tid innan hon faktiskt lade mig på mattan.


Hon berättade sedan för Miss EV om vad jag hade sagt, och jag blev omedelbart uppmuntrad att fortsätta dansa. Jag är skyldig Miss EV för den. Utan hennes uppmuntran vet jag inte om jag fortfarande skulle dansa idag. Resten av det året jobbade jag bort mig för att bevisa att jag var värd att vara med i danserna jag var med i, övervinna ett hinderuppsats. Än idag känner jag att jag fortfarande försöker bevisa för alla mina lärare att jag är värdig mina positioner inom dans. När jag avslutar höstterminen i Balett II tror jag att jag har fått stora förbättringar. Som det stod i min självutvärdering efter halva tiden ville jag övervinna ett hinderuppsats spendera min tid i balett för att fokusera på områden av prestationskvalitet. Jag satte upp fyra mål för mig själv att arbeta med också, inklusive: starkare nedre bukkärna, användningen av mina port te-bh:ar, släppa spänningar i mina händer och öka artikulationen av mina fötter.


Utöver dessa vissa mål har min höftskada varit ett huvudfokus under hela denna termin. Att modifiera vissa rörelser under lektionen på grund av min skada har gjort det möjligt för mig att fokusera på andra justeringar i min kropp, som att rotera min höft korrekt utan höftvandring och släppa spänningar i mina höftböjare. Det som motiverade mig att skriva om den här händelsen var att jag ville låta min publik veta att man kan övervinna vad som helst. Jag ville också underhålla min publik och låta dem visualisera min berättelse. Min avsedda målgrupp är idrottare och människor som behöver motiveras för att inte låta något eller några hinder hindra dem från att vara bra. Nerverna rasar. Detta behov av att vara perfekt var en gåva eftersom det drev mig, och fortsätter att driva mig, att uppnå på en hög nivå och sträva efter mina mål.


Nackdelen var dock att mitt självförtroende rasade sedan gymnastiken lärde mig att även mitt bästa behövde bli bättre vilket gjorde att jag oroligt försökte bevisa mig själv och mina förmågor. Efter otaliga år av slitage på kroppen kunde jag knappt springa tio steg utan. Jag såg mig omkring och såg pojkar i min ålder som förlorade och hur upprörda de var och som fick mig att vilja vinna ännu mer! Jag såg mitt lag, de hade roligt när de försökte få tag i tränaren. En meg är när någon skickar bollen genom någons ben och fortsätter att dribbla förbi dem. Jag var på så allvarligt humör, så jag försökte lossa, övervinna ett hinderuppsats. Jag försökte så hårt men kunde inte för jag kan bara inte sluta tänka på att vinna det här spelet och turneringen.


Hemsida Uppsats om att övervinna hinder. Övervinna hinder Uppsats Bra uppsatser. Öppna dokument. Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. Hinder kan vara utmanande snarare än lätta att uppnå. För att uppnå ett hinder måste du aldrig sluta. När man övervinner en utmaning finns det en känsla av stolthet som man kan känna vilket ger motivation att göra en annan uppgift. Andra hinder tar ett tag att uppnå men det är alltid värt det när det blir ett bra resultat. Under hela mitt liv har jag varit tvungen att övervinna en skada som har drivit mig till mina gränser och gjort mig till en starkare idrottare och individ. Jag gick i åttan och det var också mitt första år på Cabot Dance Team.


Varje sommar har vi ett dansläger, dit vi reser för att lära oss våra tävlingsrutiner för året. Under danslägret stannar vi i tre …visa mer innehåll… Jag var så förkrossad. Läkaren remitterade mig till en sjukgymnast så att jag kunde återuppbygga den muskelstyrka jag tappat. När jag väl kom till sjukgymnastkontoret var det när nerverna verkligen slog mig. När jag gick in i byggnaden pekade tränaren på undersökningsbordet och sa åt mig att ta plats och ta av mig hängslen. När han tittade på mitt svullna, blåmärke knä frågade jag honom om jag skulle kunna dansa igen.


Senare, efter att vi gjort några enkla övningar sa han åt mig att sätta mig på cykelmaskinen och försöka trampa fram och tillbaka tills jag kan trampa i en cirkel. Det här var en av de svåraste sakerna jag var tvungen att göra. Jag fortsatte att försöka få upp mitt knä så att jag kunde trampa i en hel cirkel, men rädslan för att min knäskål skulle hoppa ut igen kom in i mitt huvud. Tränaren visste att jag var orolig för det och gav mig motivation att börja dansa igen för att få mig att trampa. När jag äntligen gjorde det, var jag överväldigad av spänning, och i det ögonblicket visste jag att jag skulle behöva ge allt tills jag fick rätt att gå tillbaka till. Få tillgång till, övervinna ett hinderuppsats. Bättre uppsatser. Konståkning Essä ord 3 sidor, övervinna ett hinderuppsats. Uppsats om konståkning. Läs mer. Bra uppsatser. Att övervinna ett hinderuppsats Är en perfektionistisk uppsats Att övervinna ett hinderuppsats 3 sidor.


Vad är en perfektionistisk uppsats. Hur mina nuvarande och framtida akademiska och fritidsaktiviteter kommer att hjälpa mig att nå mina livsmål Ord 2 sidor. Hur mina nuvarande och framtida akademiska och fritidsaktiviteter kommer att hjälpa mig att nå mina livstidsmål. Tillfredsställande uppsatser. Att övervinna ett hinderuppsats Myself Words 2 sidor. Hitta mig själv. Reflektionspapper på Cheer Words 3 sidor. Reflektionspapper På Jubel. Övertygande essä om dansord 3 sidor, övervinna ett hinderuppsats. Övertygande essä om dans. My Self Evaluation: My Midterm Self-Evaluation Words 2 sidor. My Self Evaluation: My Midterm Self-Evaluation. Reflektionspapper på idrottare ord 2 sidor.


Reflexion Att övervinna ett hinderuppsats På idrottare. Vikten av gymnastikord 2 sidor. Det viktiga Att övervinna ett hinderuppsats Gymnastik. My Sunday Evening Essay Words 2 sidor. Min söndagskvällsuppsats. Relaterade ämnen. Ledningsetik Organisation Moral Vill Psykologi.





uppsatser om våld i hemmet



Observera att vi inte kan garantera att ogrundade anspråk kommer att uppfyllas. Obs: det här exemplet tillhandahålls av en student som du, använd det endast som en vägledning. ID Prenumerera på WowEssays Premium och få tillgång till över 1 MILJON högkvalitativa nedladdningsbara prover. FÅ TILLGÅNG NU. E-post för lösenordsåterställning har skickats till e-post. HIRE WRITER PREMIUM DATABAS Logga in. ATHYR skribent PREMIUM DATABAS. Typ av papper. Uppsatsämnen. Pedagogiska verktyg. Vilka vi är Kontakta oss Våra författare Honor Code WowEssays Recensioner Blogg Våra tjänster. BESTÄLL PAPPER SÅ HÄR. Premiumprovdatabas Få tillgång till över 1 MILJON prover med WowEssays Premium! LÄS MER.


Mitt liv. Citera denna sida Välj citera format: APA MLA Harvard Vancouver Chicago ASA IEEE AMA. Åtkomst 07 januari Gratis uppsatser om att övervinna hinder i livet. Mars Åtkomst 7 januari, Hämtad 7 januari, com, Mar Gratis uppsatsexempel - WowEssays. Publicerad 10 mars, Dela med vänner med:. Begäran om borttagning. BEGÄR BORTTAGNING. Färdiga uppsatser: Den här uppsatsen är skapad av en författare med ID Om du vill att din uppsats ska vara: Väl undersökt, faktagranskad och korrekt Original, färsk, baserad på aktuella data Välskriven och oklanderligt formaterad. Anställ denna författare. Beräkna pris och beställ en uppsats. Akademisk nivå High school College University PhD. Deadline 3 timmar 6 timmar 12 timmar 24 timmar 2 dagar 3 dagar 7 dagar 14 dagar 20 dagar. Beställ nu. Skicka in dina gamla papper till vår uppsatsdatabas och hjälp medstudenter att lära av exempel.


Detta är din chans att betala framåt! Skicka in ditt papper. Kan inte hitta ett gratisprov som matchar dina krav? Prenumerera på WowEssays Premium och få tillgång till över 1 MILJON högkvalitativa nedladdningsbara prover FÅ TILLGÅNG NU. Våra tjänster. Uppsatsförfattare Köp högskoleuppsatser Online Högskoleuppsats Hjälp online Köp forskningsuppsatser Skriv min terminsuppsats Forskningsuppsats till salu Fallstudie Skrivhjälp Köp en uppsats online Betala för uppsatser Skriv en fallstudie åt mig Köp uppdrag Onlinekurser Hjälp online Redan skrivna uppsatser Köp förskrivna Uppsatser Redigera mitt papper för mig Anpassad avhandling Avhandlingshjälp Onlineuppsatsförfattare Talförfattare att hyra MBA uppsatsförfattare Köp kurser online Visa alla. Relaterade uppsatser. How The World Should Be, Research Paper Exempel.


Fri Abu-B. Com: Exempel på fallstudie för marknadspositionering. Exempel på kulturanalys — afroamerikansk kulturuppsats. Transformationellt ledarskapsexempel. Centennial Corridor Project Essay Exempel. Gratis fallstudie om diagnostisering av chefsegenskaper. Exempel på jämförelse av två kulturella uppsatser: uppsats. Gratis Memorandum Essä Exempel. Exempel på uppsats om vårdandets natur: fallet med Emily Grierson. Historia uppsatsprover. Exempel på uppsats om symboliken för eld och rök i hårda tider. Effekter av våld i hemmet av utveckling av barn Forskningsdokument Exempel. Exempel på sikhism och kristendomsuppsats. Nya litterära former och deras inverkan på kultur och samhälle Uppsatsexempel.


Bra exempel på en litterär analys av två slag av Amy Tan Essay. Jag kämpade med detta akademiska hinder. Jag var tvungen att offra social tid för att stanna hemma för att studera och göra Cornell-anteckningar. Jag tappade sömn när jag gjorde läxor och pluggade. Jag skulle använda mina skolrast till att plugga till prov och frågesporter. Jag lärde mig vilka metoder som fungerade bäst för mig när jag skulle studera. Jag var tvungen att planera min kväll när jag kom hem från skolan för att planera hur mycket tid jag hade att arbeta för varje klass. Jag var tvungen att ge upp en lördag varje månad för att gå till UCLA för handledningssessioner för AP Calculus. Jag upptäckte YouTube-kanaler som hjälpte mig att förstå svåra ämnen. Allt detta skulle löna sig, som jag skulle få reda på senare. Känslan av att lyckas och övervinna ett hinder är en av de största känslorna i världen.


I juli fick jag mina AP-testresultat och jag såg att jag hade klarat 3 av 4 AP-test. Jag fick fyra poäng för engelsk och amerikansk historia och fem poäng för spanska. Mitt hårt arbetade hade lönat sig och jag bevisade för de människor som trodde att jag inte skulle kunna hantera allt arbete, fel. Jag hade också haft A i 3 av 4 AP-klasser under båda terminerna. Viktigast av allt, jag hade övervunnit det här hindret och lärt mig av det. Jag lärde mig nya studier nya färdigheter och hur man hanterar och schemalägger min tid. Jag lärde mig att leta efter resurser för att hjälpa mig när jag fastnade i något.


Jag lärde mig att så länge jag gör mitt bästa och ger allt, kan jag hålla ut och övervinna hinder längs min akademiska väg. Syftet med svårigheter är att lära sig och växa av dem. När vi försöker övervinna ett hinder kan det finnas tillfällen då vi känner för att ge upp. Det som är viktigt är att kontrollera oss själva och lära oss att anpassa oss till dessa omständigheter. Allt händer av en anledning och när vi ser tillbaka upptäcker vi hur mycket vi har växt och vad vi har lärt oss som kan hjälpa oss i framtiden. Logga in Tutor Bios Prissättning Test Prep HIGH SCHOOL ACT Handledning SAT Handledning PSAT Handledning ASPIRE Handledning SHSAT Handledning STAAR Handledning. GRADUATE SCHOOL MCAT Handledning GRE Handledning LSAT Handledning GMAT Handledning. K-8 SYFTEN Handledning HSPT Handledning ISEE Handledning ISAT Handledning SSAT Handledning STAAR Handledning.


mattehandledning Algebra Calculus Elementary Math Geometri Pre-Calculus Statistik Trigonometri. vetenskap handledning Anatomi Biologi Kemi Fysik Fysiologi. främmande språk Franska Tyska Latin Mandarin Kinesiska Spanska. elementär handledning Läsning Phonics Elementär matematik. övrigt Redovisning Datavetenskap Ekonomi Engelska Finans Historia Skriva Sommar. Stipendiehem.

No comments:

Post a Comment